GN 2240-K
GN 2240
Elastomerové čelisťové spojky
s upínacím nábojem
s drážkou (od d1 = 30)
s upínacím nábojem
s drážkou (od d1 = 30)

78711-R,20
78710-R,10
78712-R,50
neboGN 300-30-B5-SW;60
GN 612-5-M12x1,5-A;40
DIN 172-B10,5-20-A;50
ISO 8675-M8x1-04-BT;10
78711-R,20
78710-R,10
78712-R,50
neboGN 300-30-B5-SW;60
GN 612-5-M12x1,5-A;40
DIN 172-B10,5-20-A;50
ISO 8675-M8x1-04-BT;10
Náboj
Hliník AL
eloxované, přírodní barva
Spojovací pavouk
Polyuretan (TPU)
teplotní odolnost až do 60 °C
Tvrdost
80 Shore A, barva modrá BS
92 Shore A, barva bílá WS
98 Shore A, barva červená RS
Šrouby s válcovou hlavou a vnitřním šestihranem DIN 912
Ocel, černěná
Teplotní rozsah použití: -20 °C až +60 °C
Elastomerové čelisťové spojky GN 2240 mohou přenášet velmi vysoké krouticí momenty a zároveň kompenzovat vychýlení hřídele a tolerance házení. Jsou preferovány v aplikacích, kde je kladen důraz na čistý přenos točivého momentu a výkonu.
Výběr ze tří spojovacích pavouků s různými hodnotami tvrdosti umožňuje optimální přizpůsobení vlastností spojky konkrétním požadavkům. Upínací náboje a jednoduchá instalace zastrčením umožňují velmi snadnou montáž čelisťových spojek.
U otvorů s označením K je drážka pro pero vždy integrována do obou otvorů d2 a d3.
d1 | Spojovací pavouk | Spojovací pavouk s tvrdostí Shore | Jmenovitý kroutící moment [Nm] | Max. kroutící moment [Nm] | Max. rychlost (min-1) | Moment setrvačnosti [kgm2] | Statická torzní tuhost [Nm/rad] | Max. vychýlení hřídele | ||
boční v mm | axiální [mm] | úhlové [˚] | ||||||||
14 | BS | 80A | 0.7 | 1.4 | 45.000 | 2.0 x 10-7 | 8 | 0.15 | 0.6 | 1 |
14 | WS | 92A | 1.2 | 2.4 | 45.000 | 2.0 x 10-7 | 14 | 0.1 | 0.6 | 1 |
14 | RS | 98A | 2 | 4 | 45.000 | 2.0 x 10-7 | 22 | 0.1 | 0.6 | 1 |
20 | BS | 80A | 1.8 | 3.6 | 31.000 | 1.1 x 10-6 | 16 | 0.2 | 0.8 | 1 |
20 | WS | 92A | 3 | 6 | 31.000 | 1.1 x 10-6 | 29 | 0.15 | 0.8 | 1 |
20 | RS | 98A | 5 | 10 | 31.000 | 1.1 x 10-6 | 55 | 0.1 | 0.8 | 1 |
30 | BS | 80A | 4 | 8 | 21.000 | 6.2 x 10-6 | 46 | 0.2 | 1 | 1 |
30 | WS | 92A | 7.5 | 15 | 21.000 | 6.2 x 10-6 | 73 | 0.15 | 1 | 1 |
30 | RS | 98A | 12.5 | 25 | 21.000 | 6.2 x 10-6 | 130 | 0.1 | 1 | 1 |
40 | BS | 80A | 4.9 | 9.8 | 15.000 | 3.7 x 10-5 | 380 | 0.15 | 1.2 | 1 |
40 | WS | 92A | 10 | 20 | 15.000 | 3.7 x 10-5 | 570 | 0.1 | 1.2 | 1 |
40 | RS | 98A | 17 | 34 | 15.000 | 3.7 x 10-5 | 1200 | 0.1 | 1.2 | 1 |
55 | BS | 80A | 17 | 34 | 11.000 | 1.6 x 10-4 | 1400 | 0.2 | 1.4 | 1 |
55 | WS | 92A | 35 | 70 | 11.000 | 1.6 x 10-4 | 1600 | 0.15 | 1.4 | 1 |
55 | RS | 98A | 60 | 120 | 11.000 | 1.6 x 10-4 | 2600 | 0.1 | 1.4 | 1 |
Pokud je okolní teplota vyšší než 30 °C, je třeba upravit jmenovitý kroutící moment a maximální kroutící moment pomocí teplotních korekčních faktorů.
Okolní teplota | Teplotní korekční faktor |
-20 °C až +30 °C | 1 |
+30 °C až +40 °C | 0.8 |
+40 °C až +60 °C | 0.7 |
Stejně jako všechny mechanické součásti, podléhají hřídele výrobním a montážním tolerancím, které obecně nelze zcela eliminovat ani při rozsáhlých technických opatřeních. Pokud tyto odchylky nejsou zohledněny v konstrukci, výsledkem mohou být vibrace, hlučný chod a opotřebení nebo poškození hřídelí a jejich ložisek. Vhodné spojky jsou nejen schopny účinně kompenzovat vychýlení a házení, ale také značně zjednodušují proces montáže, čímž snižují celkové množství nutné práce. Vychýlení hřídele a chyby házení se mohou lišit svou povahou a je třeba je vždy vzít v úvahu při výběru vhodné spojky.
Typ chyby | Diagram vychýlení |
Boční: Osy hřídelů jsou ve skutečnosti rovnoběžné, jsou však také bočně posunuty a nevyrovnávají se. | ![]() |
Úhlové: Osy hřídelů neleží ve stejné rovině, setkávají se pod určitým úhlem. | ![]() |
Axiální: Hřídele se pohybují axiálně podél osy otáčení. | ![]() |
Házení: Hřídele se pohybují radiálně ze středu osy otáčení. | ![]() |
Pro správné upevnění nábojů spojky musí být hřídel namontována podle doporučené hloubky zasunutí hřídele l2. Hloubka zasunutí hřídele l2 je uvedena ve standardním listu příslušné spojky. Pokud je hloubka zasunutí příliš nízká, mohla by hřídel vyklouznout ze spojky nebo by se mohl zlomit upínací náboj. Pokud je hřídel zasunuta příliš daleko, může to způsobit rušení uvnitř spojky a vést k jejímu poškození.
Diagramy ukazují změnu statické torzní tuhosti v rámci přípustného rozsahu provozních teplot za předpokladu, že statická torzní tuhost při 20 °C je 100 %. Torzní tuhost spojek s rostoucí teplotou klesá.
Když jsou konce hřídele instalovány v excentrickém uspořádání, spojka se neustále snaží vrátit do své neutrální polohy. Výsledná síla se označuje jako vratná síla. Pokud jsou spojky instalovány s nejmenší možnou mírou excentricity, je výsledná vratná síla nižší. Tím se také snižuje síla působící na ložisko hřídele.
Váš požadavek byl odeslaá a bude co nejrychleji zpracován